Nasza historia zaczyna się w Lublinie

Zespół programistów i specjalistów IT, który dostrzegł problem w branży gastronomicznej i postanowił go rozwiązać.

Skąd się wzięliśmy?

Lublin to miasto pełne restauracji, kawiarni i pubów. To tutaj, obserwując codzienne wyzwania lokalnych restauratorów, narodził się pomysł na GustoWise.

Jak wszystko się zaczęło

Jako stali klienci lubelskich restauracji, wielokrotnie byliśmy świadkami frustrujących sytuacji. Dzwonimy do ulubionej restauracji, żeby zarezerwować stolik - linia zajęta. Próbujemy ponownie - nikt nie odbiera, bo kelnerzy są zajęci obsługą gości. W końcu rezygnujemy i idziemy do konkurencji.

Restauratorzy tracili klientów nie przez złą kuchnę czy obsługę, ale przez brak dostępności w momencie, gdy klient chciał dokonać rezerwacji.

Problem pokolenia Z

Zauważyliśmy też, że nasi młodsi znajomi - przedstawiciele pokolenia Z - w ogóle unikają dzwonienia do restauracji. Wolą zamówić jedzenie przez aplikację niż zadzwonić i porozmawiać z człowiekiem. To nie jest kwestia lenistwa - to po prostu inna kultura komunikacji.

Rozwiązanie z Lublina

Jako zespół programistów i specjalistów IT postanowiliśmy wykorzystać nasze umiejętności, żeby pomóc lokalnym restauratorom. Zaczęliśmy od małych projektów dla znajomych restauratorów, a dziś oferujemy kompleksowe rozwiązania dla całej Polski.

Pokolenie Z i nowe nawyki konsumenckie

Statystyki pokazują, jak bardzo zmieniły się preferencje młodych konsumentów w kwestii komunikacji z restauracjami

86%
Gen Z preferuje telefon w obsłudze klienta
Customer Experience Magazine 2024
50%
Odczuwa dyskomfort przy rozmowach biznesowych
BBC News - Phone Anxiety Study 2024
70%
Osób 18-34 preferuje SMS-y
ITV News 2024
32%
Gen Z rzadko wykonuje połączenia
Everyday Sociology Blog 2024

Paradoks komunikacyjny

Pokolenie Z ma złożony stosunek do telefonów. 86% preferuje rozmowy w obsłudze klienta, ale 50% odczuwa "phone anxiety" przy rozmowach biznesowych. Potrzebują opcji wyboru - czasem telefon, czasem chat.

Kontekst ma znaczenie

32% Gen Z rzadko dzwoni, ale gdy już to robią, oczekują skutecznej pomocy. W rezerwacjach preferują szybkie, bezstresowe rozwiązania - czy to chat, czy formularz online. Telefon zostawiają na sytuacje awaryjne.

Wielokanałowość

70% młodych preferuje SMS-y w codziennej komunikacji, ale docenia możliwość szybkiego połączenia gdy potrzebują natychmiastowej pomocy. Najlepsze rozwiązania oferują wybór kanału komunikacji.

Co obserwujemy na rynku

Nasze doświadczenia z pracy z restauracjami w całej Polsce

1

Utracone rezerwacje

Restauracje tracą średnio 20-30% potencjalnych rezerwacji przez niedostępność telefoniczną w godzinach szczytu. Klienci dzwonią raz, maksymal dwa razy, potem szukają alternatywy.

2

Pokoleniowy podział

Klienci 40+ nadal chętnie dzwonią, ale osoby poniżej 30 roku życia w 80% przypadków rezygnują z restauracji, która nie oferuje rezerwacji online.

3

Efekt pandemii

COVID-19 przyspieszył cyfryzację o 5-10 lat. Nawet starsi klienci przyzwyczaili się do zamawiania online i oczekują podobnej wygody przy rezerwacjach.

4

Konkurencja

Restauracje z systemami online zyskują przewagę konkurencyjną. Klienci wybierają te miejsca, gdzie mogą szybko i wygodnie zarezerwować stolik.

Nasza misja

Chcemy, żeby każda restauracja w Polsce była dostępna dla wszystkich pokoleń klientów. Żeby młodzi ludzie nie rezygnowali z odwiedzin przez brak wygodnej opcji rezerwacji, a restauratorzy nie tracili przychodów przez ograniczenia technologiczne.

Pomagamy restauracjom dotrzeć do młodych klientów
Łączymy tradycyjną gościnność z nowoczesnymi technologiami
Zwiększamy przychody restauracji przez lepszą dostępność
2025
Rok założenia
Start
Nowa energia
Lublin
Nasze miasto

Dołącz do restauracji, które nie tracą klientów

Skontaktuj się z nami i dowiedz się, jak możemy pomóc Twojej restauracji dotrzeć do wszystkich pokoleń klientów.

Jesteśmy dostępni od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00

Umów konsultację